stappenplan

Stappenplan
De weg naar de best passende hypotheek

Veel papierwerk en kleine lettertjes bekijken. Weinig klanten vinden dit leuk.

Wij wel!

Wij doen het graag én we hebben er verstand van. Dit is echter niet alles wat we doen. In het stappenplan dat wij u op deze pagina laten zien, staat wat u van ons kunt verwachten. Het stappenplan bestaat uit vijf verschillende fases.

1. Kennismaking

  • Inventariseren op hoofdlijnen van de doelstellingen.
  • Inventariseren op hoofdlijnen van de risicobereidheid en financiële positie.
  • Inventariseren op hoofdlijnen van de kennis en ervaring.
  • Informeren over de inhoud van de dienstverlening (adviseren, bemiddelen en nazorg).
  • Informeren over de kosten van de werkzaamheden en de wijze waarop deze worden gefinancierd.

2. Inventarisatie

  • Gedetailleerd inventariseren van de doelstellingen, risicobereidheid en financiële positie.
  • Gedetailleerd inventariseren van de kennis en ervaring.
  • Informeren over de mogelijke hypotheekvormen.
  • Onderzoeken van de vermogenspositie voor de keuze van de hypotheekvorm.
  • Inventariseren van eventuele bestaande hypotheek.
  • Inventariseren van eventuele bestaande kapitaalverzekeringen.
  • Inventariseren van eventuele bestaande overlijdensrisicoverzekeringen.
  • Gevolgen van overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid inventariseren.
  • Een klantprofiel schrijven naar aanleiding van de inventarisatie.

3. Analyse

  • Analyseren welke hypotheekvorm het beste bij u past.
  • Berekenen hoe hoog het hypotheekbedrag kan zijn en zou moeten zijn.
  • Inventariseren of Nationale Hypotheek Garantie mogelijk is.
  • Inventariseren of overbruggingsfinanciering nodig en mogelijk is.
  • Berekenen hoe hoog de overbruggingsfinanciering kan zijn (indien van toepassing).
  • Hypotheekberekeningen maken en met u bespreken.
  • Oplossing(en) berekenen voor arbeidsongeschiktheidsrisico en werkloosheidsrisico.
  • Oplossing(en) berekenen voor overlijdensrisico.

4. Advies en vervolgwerkzaamheden

  • Presenteren en toelichten van het definitieve advies.
  • Gegevens verzamelen en controleren voor offerte-aanvraag.
  • Offerte-aanvraag gereed maken en verzenden naar geldgever.
  • Offerte controleren.
  • Offerte met u doornemen en laten ondertekenen.
  • Invullen van de verschillende formulieren en gezondheidsverklaringen.
  • Checklist van aan te leveren stukken met u doornemen.
  • Koopakte doornemen m.b.t. datum en inhoud van ontbindende voorwaarden.
  • Voorlopige dekking(en) overlijdensrisico regelen.
  • Regelen van medische keuring(en) (indien van toepassing).
  • Taxateur inschakelen voor taxatie aangekochte woning en eventueel bestaande woning.
  • Bouwkundige inschakelen voor bouwkundig rapport (indien van toepassing).
  • Ontvangen stukken beoordelen en doorsturen ter acceptatie.
  • Notaris op de hoogte brengen van passeerdatum en stukken opsturen.
  • Dagelijkse controle op voortgang dossier.
  • Concept hypotheekakte controleren (o.a. op hogere inschrijving).
  • Nota van afrekening van de notaris controleren.
  • Verzekeringen bespreken en woonhuis tijdig verzekeren (indien van toepassing).

5. Nazorg

  • Tijdens de looptijd van de hypotheek kunt u altijd bij ons terecht met vragen.
  • Wij bieden u de mogelijkheid om een servicepakket af te sluiten.

stappenplan
null

Een vrijblijvend hypotheekgesprek aanvragen?

» Oriëntatiegesprek is kosteloos;
» Geheel vrijblijvend;
» 100% onafhankelijk;
» Bij ons op kantoor of bij u thuis.
Afspraak maken »
Bel mij terug »